Şarap dumanları dağılırken…

“Saygıdeğer Moskovalılar ve başkentin misafirleri…” Şehre ayak basılan ilk günden itibaren metronun yürüyen merdivenlerinde sık sık işitilir bu sesleniş. Manasını kavramaksa biraz zaman alır. Benim de 2007 Eylül’ünde başlayan “başkent misafirliğim” tam da bu anlamı yeni yeni kavramaya başladığım sıralarda sona eriyor.

Rusya’ya geldiğim vakitlerde, Aleksandr Sergeyeviç Puşkin’in ifadesi – Ataol Behramoğlu’nun çevirisiyle “başımda” hakikaten de birtakım “şarap dumanları” dolanmaktaydı. Ama aradan geçen sekiz yılda epey ayıldım doğrusu. Beni Rusça’ya ve Rusya’ya sürükleyen o siyasi saflıktan geriye pek bir şey kalmadı. İyi de oldu.

Şarap Dumanları’na ilham veren Rusça ve Rus edebiyatıydı belki ama bunlardan daha çok Moskova’ydı, Moskova’da yaşıyor olmaktı. Bu yüzden artık bu defteri kapatabilirim.

Okuyan, ilgi gösteren, çeşitli vesilelerle katkı sağlayan herkese teşekkürler.

Mustafa Yılmaz

İletişim:
mustafayilmaz@outlook.com
http://twitter.com/yilmaz_mustafa_

Hakkında Mustafa Yılmaz
Rusça çevirmeni. Moskova Devlet Pedagoji Üniversitesi Rus edebiyatı doktora programı mezunu.

5 Responses to Şarap dumanları dağılırken…

  1. nicomedian diyor ki:

    Üzüldüm doğrusu. Zevkle okuyordum yazılarınızı.

  2. M. Melih Güneş diyor ki:

    Moskova bırakmaz insanı. En azından “benim Moskova’m”, Moskova’lılarım öyleydi, bırakmadı…
    Ben de bırakmadım, defterler kapatılan yerlerinden açılıp yeni şeylerle büyüyebiliyor bazan; kimilerince.
    Uğurlar ola demiyorum, yeni sayfalara merhaba olsun!..

  3. Gün Zileli diyor ki:

    Mustafa Yılmaz daima cümle kapısından çıkar…

  4. SERDAR ARIKAN diyor ki:

    Merakla ve severek okuyordum yazdıklarınızı. Sayın Melih Güneş’e katılıyor ve izniyle genişletiyorum söylediğini Rusya bırakmaz insanı. Öte yandan yeni yerlere ve yeni işlere yelken açmak da güzel. Yeni uğraşlarınızda başarılar dilerim.

  5. osman dolen diyor ki:

    bildiğiniz ruscadan türkçye çevrilen kitap ismi ve nerden bulacağımı söylemisiniz

Eklemek istediğiniz şeyler varsa...

